tisdag 17 maj 2011

Mitt Mål.......

  I går var näst sista gången på kursen " Lära sig leva med cancer "
 på Fenix, mycket lärorikt och intressant varje gång, med olika föreläsare, dietist och avspänningsövningar. Inte att förglömma så fina mackor som bjuds till fikat varje gång!!  Vi fick prova på att uttrycka oss genom målning igår men det var inte precis min grej..
  Läste igenom broschyrerna jag fick med mig om rehabiliterande behandlingar och ska ta reda på mer om Lydiagården i Höör.


   Vi har pratat om vilka mål vi har. Fick tänka till lite...
   Jag har ju nått ett mål, det var när jag slapp sonden i slutet av november 2010, som min snälla läkare i Lund tog bort till min dietists förvåning, på CSK, som sen dess har fått prova på sin yrkeskunnighet med olika kostråd, inköpslistor, smoothies  och energidrycker till mig..
    Mitt mål nu är att få tillbaka aptiten och kunna äta och dricka utan att det gör ont att svälja.
    Mest längtar jag nog efter att kunna dricka ett glas rött och känna smaken...


*** Ett gott glas vin förtär ängslan och uppmuntrar hjärtat ***

4 kommentarer:

Lexi sa...

Mamma, du är den starkaste och den personen som jag beundrar mest i hela världen! Du kommer klara ditt nästa mål snabbt, det vet jag!
Jag älskar dig!!! <3

Juliana sa...

<3

PO sa...

men mamma lilla, tänk på vilken talang du var i dina unga dar´ i att måla o teckna..

Juliana sa...

Ja det var då det

Skicka en kommentar