onsdag 6 juli 2011

Sommar, sommar ..!

  Det har nu i dagarna förflutit 1 år sedan jag fick mitt cancerbesked.. Verkligen ett tufft, jobbigt år, med mycket oro och många tårar. .  Men nu är den tiden bakom mig och jag vill bara se framåt. Sommaren har just börjat och jag får ta det lugnt i solen och får inte utsätta halsen för direkt sol alls, så det blir mycket tid under parasollen för min del.
Jag försöker äta vanlig mat för näringsdryckerna är ju ingen favorit.. men det är fortfarande svårt att svälja kött o kyckling utan det blir "mjuk mat" som fiskgratäng, potatismos, falukorv och soppa..
  Nyss hörde jag posten dimpa ner, hämtar det och får en sommarhälsning från Ilona på Lokalservice, där jag jobbade när jag blev sjuk.  Så snällt att de tänker på mig!! ...
  Nu ska jag ut och köpa tidning, det är ju så skönt ute och i eftermiddag ska jag köra och handla med Neta och Nick.
   Någon dag ska jag prova att smaka lite vin. När jag kan dricka ett glas vin,  då är det ett friskhetstecken, sa min dietist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar