onsdag 13 juli 2011

Marknad och svensk sommar.

  Svenskt sommarväder med regn idag, och som ska fortsätta ösa ner enligt väderprognosen..      Så, visst . . .  klart att man drömmer om solvarma stränder, att bara gå ner till hotellfrukosten och sen ligga i en solstol under parasollen med en pocketbok och lyssna på vågorna från havet . . . 
  Igår (tisdag) var jag och Anders på  Hästveda marknad, han köpte en hängmatta där men det bästa var min nystekta sill med potatismos, lingon och persilja, mums!!
  Nu är det läggdags och jag kämpar med min bok, Vårlik, av Mons Kallentoft, har läst bättre deckare men vill ju ändå veta slutet..

2 kommentarer:

Carin sa...

låter gott med nystekt sill, det blir inget sånt för mig idag, Tror Tomelilla marknad regnar bort. Men det blir kanske en tur till Kivik i nästa vecka. Kram och ha det gott i sommar.

Juliana sa...

Tack, detsamma till dig, Carin!!

Skicka en kommentar