tisdag 2 augusti 2011

Fortsättningsnivå påbörjas..

   Fått brev från Försäkringskassan. Jag har varit sjukskriven i ett helt år den 15 augusti, och ska ansöka om sjukpenning på fortsättningsnivå  "oavsett om du har läkarintyg eller inte"  ... jaha . . .
  I dag är det tvätta och städa på schemat, och vädra sängkläderna.. Så jag sätter igång genast, för att sen kunna vara ute i det sköna, soliga vädret.
   Två av mina sommarpocket har jag läst ut, tänker börja på den tredje och bästa;-  - Jo Nesbö - !!

2 kommentarer:

Carin sa...

Man kan ansöka om att fortsätta på normalnivån om man varit allvarligt sjuk. godkänns det inte får man enligt fortsättningsnivån. Jag kivar med FK om det och skickade ett surt brev till dom igår. Socialstyrelsen har riktlinjer i vad som räknas som allvarlig sjukdom. bla maligna tumörer. bifogar länken. sköt om dig ,
Kramar Carin

http://www.socialstyrelsen.se/pressrum/nyhetsarkiv/stodtillbedomningavsjukpenning

Juliana sa...

Hej Carin, jag har skickat in om fortsättningsnivå, få se vad jag får för svar.. Lycka till, va bra att du kämpar; Kram!

Skicka en kommentar